Маркетинг – це мова економіки. Чим краще володієш цією мовою, тим більше можеш розповісти про свій бізнес, про свій товар іншим. Тим краще тебе зрозуміють і тим більше зможеш продати і, відповідно, більше заробити. Про основи маркетингової мови та її особливості для видавництв і друкарень говорили 31 січня на воркшопі, організованому Дніпропетровською ТПП для представників поліграфічної галузі в рамках проєкту «Professional Alternative Dnipro». Даний проєкт реалізується Кластером поліграфічної індустрії, видавництв та цифрових технологій «Поліграфія: логістика, сервіс, якість» Видавничо-поліграфічний кластер Дніпропетровщини в рамках програми EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП за спільного фінансування Європейським Союзом та урядом Німеччини через німецьку федеральну компанію Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ Ukraine) GmbH. Maria Saifudinova, CEO маркетингової агенції MAD Heads Association, експертка з розробки маркетингової та експортної стратегії розповіла, що таке маркетинг та маркетингові інструменти, приділивши увагу кожному з них. Це офлайн-інструменти, до яких відносяться корпоративні подарунки, іміджева реклама, корпоративні буклети, спонсорство, меценатство, івенти. А також дуже популярні на сьогоднішній день онлайн-інструменти – сайт, блог, соціальні мережі, SEO, SERM, Youtube, фітбек. Кожний з представлених інструментів відіграє свою роль і вносить свій внесок в отримання прибутку.
Онлайн-інструменти дають можливість налагодити швидкий зворотній зв’язок з аудиторією, проводити опитування для виявлення зацікавленості аудиторії в тих чи інших послугах, створювати цікавий контент. Наприклад, для видавництв – це авторські колонки у блогах, де можна надавати огляд книжок, створити красиве портфоліо вже виданих творів, розповідати про переваги видавництва через живі історії авторів. Можна організувати курси авторської майстерності та багато іншого. Для друкарні можна запропонувати онлайн-верстку книг, що дозволить оцінити, як виглядатиме майбутня книга, демонструвати процеси друкарства та інше. Чималу увагу експертка приділила тим процесам, які необхідні для розробки стратегії. Це стратегічні матриці, аналіз зовнішнього середовища, який включає повний кон’юнктурний аналіз ринку, діагностика внутрішнього середовища організації та виявлення її сильних і слабких сторін, її можливостей і загроз. І обов’язково треба проводити аналіз ефективності маркетингової діяльності, впровадженої стратегії, виокремлювати показники для оцінювання ефективності елементів комплексу маркетингу і розраховувати показник комплексний. Саме він дає змогу оперативно виявити та усунути відхилення у досягненні цілей та виконанні завдань, що, відповідно, впливає на загальну ефективність діяльності підприємства. Знання, надані учасникам заходу у виді алгоритмів, стануть у нагоді власникам і ТОП-менеджменту поліграфічних підприємств для розвитку свого бізнесу та виведення його на нові рубежі.