Зважаючи на глобалізаційні та інтеграційні процеси, особливий правовий режим в державі воєнний стан, проголошення урядом держави курсу на децентралізацію, а також підвищення ролі спроможності територіальних громад у подальшому розвитку регіону, для бізнес підприємств поліграфічного спрямування Дніпропетровщини нагальним стало питання нових механізмів досягнення ефекту розвитку стратегічного партнерства у рамках реалізації завдань проєкту «Professional Alternative Dnipro», як такого, що пропонує новаторські підходи щодо підтримки економічного розвитку поліграфії Дніпропетровщини та розвиває механізми забезпечення співпраці між бізнесом та органами місцевої влади, між бізнесом та освітніми установами.
Станом на 31.08.2022 Кластер поліграфічної індустрії, видавництв та цифрових технологій нараховує 14 учасників.
Усі учасники кластеру поступово відновили свою господарську діяльність після її призупинення внаслідок активних бойових дій на території України, активно співпрацювали та мали позитивний вплив на реалізацію запланованих завдань проєкту, проявляли спільні інтереси до розвитку кластерної організації та виконання завдань проєкту. У ході роботи над проектом проведено ретельну інвентаризацію і аналіз усіх потенційних стейкхолдерів, намагалися виявити спільні інтереси і ступінь впливу на результат.
На даний час спільно з Українським кластерним альянсом, а саме Ольгою Трофімовою здійснено затвердження Стратегічних цілей розвитку кластерних відносин:
Перший етап розвитку:
– Просування на рівні регіону та популяризація кластерного підходу ;
– Побудова конструктивного діалогу між учасниками кластера, активне залучення нових учасників
– Залучення іноземних інвестицій до кластера;
– Стимулювання за рахунок грандів та інших програм розвитку мережевого співробітництва, наукових розвідок у галузі освіти, маркетингу, збуті, технологій, матеріалів тощо
– Вирішення проблем кадрового наповнення галузі, запуск цільової програми «Поліграфічна профорієнтація Дніпру»
– Аналіз соціально-економічних показників та визначення пріоритетів регіональної політики;
Другий етап розвитку:
– Розроблення цільових програм розвитку підприємництва, розширення джерел фінансування;
– Трансфер технологій у кластері;
– Проведення спільних наукових досліджень і збуту на зовнішніх ринках;
– Розвиток співробітництва з регіональними владними елітами та бізнес-середовищем інших регіонів України;
– Проведення спільних розробок нової продукції для суб’єктів учасників кластеру;
Залучення іноземних інвестицій в кластер, вихід на зовнішні ринки збуту продукції кластеру;
– Створення банку інвестиційних проєктів, стартапів у кластері